PRONAR Przyczepa MODEL T028KM 24t

PRONARPRONAR Przyczepa MODEL T028KM 24t
028km

PRONAR Przyczepa MODEL T028KM 24t

T028KM to uniwersalny produkt przeznaczony głównie do przewozu bel lub kostek słomy lub siana oraz ładunków na paletach lub w skrzynio-paletach, którego najistotniejszą innowacją w konstrukcji w odróżnieniu od poprzednich modeli przyczep belowych są hydraulicznie unoszone ściany boczne zabezpieczające przewożony ładunek. Dodatkowo dzięki możliwości szybkiego montażu specjalnych kłonic na wszystkich bokach przyczepy gwarantuje ona stabilny i bezpieczny transport pociętego lub dłużycowego drewna oraz innych materiałów dłużycowych. Duża powierzchnia ładunkowa przyczepy i jej optymalna ładowność dają możliwość transportu szerokiego wachlarza różnych materiałów i wykorzystania przyczepy nie tylko w rolnictwie.

  1. BEZPIECZNA
    W przyczepie istnieje możliwość zastosowania hydraulicznie podnoszonych i opuszczanych bocznych ścian. Hydrauliczne ściany zapewniają szybkie i pewne zabezpieczenie ładunku na platformie. Dzięki zastosowaniu hydraulicznie podnoszonych ramion możemy znacznie szybciej zabezpieczyć bele sianokiszonki niż manualne spinając je pasami transportowymi. Załadunek przyczepy odbywa się przy opuszczone hydrauliczne jednej ze ścian, druga ściana podniesiona do góry zabezpiecza bele podczas załadunku. Przyczepa w standardzie wyposażona jest w tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG i przystosowana jest do dodatkowego montażu bocznych urządzeń najazdowych.
    Zamontowanie kłonic gwarantuje bezpieczeństwo przy przewożeniu materiału dłużycowego drewnianego i innych materiałów dłużycowych. Po demontażu kłonic, gniazda, w których są montowane, zabezpiecza się specjalnymi gumowymi zaślepkami chroniącymi owinięte folią bele przed uszkodzeniami.
  2. UNIWERSALNA
    Umożliwia transport w rolnictwie bel, kostek, europalet, skrzyniopalet, w gospodarce leśnej pociętego drewna, dłużyc drewna oraz różnych materiałów dłużycowych, oraz szerokiego wachlarza różnych materiałów paletyzowanych lub opakowanych wykorzystywanych w budownictwie, przemyśle, gospodarce komunalnej , handlu itp.
  3. FUNKCJONALNA
    Przyczepa ma wzmocnioną i bardziej estetyczną platformę załadowczą z wyprofilowanymi rantami bocznymi, dzięki którym ładunek jest zabezpieczony przed zsunięciem, a jednocześnie folia owiniętych bel i innych ładunków jest zabezpieczona przed przetarciem. Na bokach platformy i drabinkach oporowych są specjalne otwory do zaczepiania pasów. Wymiary platformy i rantów bocznych umożliwiają załadunek europalet i skrzynio palet. Regulowana za pomocą wysuwanej tylnej ramy powierzchnia ładunkowa, umożliwia dopasowanie długości ładunkowej do transportowanych materiałów, dzięki czemu możliwy jest transport materiałów o wymiarach ponad 10 (7) metrów. Opcjonalne kłonice są w łatwy sposób montowane za pomocą jednej śruby, a po ich demontażu otwory można zakryć zaślepką.
  4. WYTRZYMAŁA
    Platforma załadowcza wykonana jest z blachy o grubości 3 mm, ze stali o wysokich własnościach wytrzymałościowych z tylko jedną spoiną centralną, dzięki czemu cała konstrukcja przyczepy jest sztywna i odporna na przeciążenia. W konstrukcji platformy nie ma spawów na rantach bocznych, dzięki czemu wyeliminowano zbędne ogniska korozji. Wykorzystano wzmocnione osie dzięki czemu przyczepy są przystosowane do jazdy z prędkością 40 km/h. Zastosowane materiały malarskie- chemoutwardzalne dwuskładnikowe dają wysoką odporność i trwałość antykorozyjną oraz odporność na promieniowanie UV.
  5. BOGATE WYPOSAŻENIE DODATKOWE
    Przyczepę opcjonalnie można wyposażyć w szereg funkcjonalnych rozwiązań, dzięki którym użytkownik może dostosować pojazd do swoich indywidualnych potrzeb. Na wygodę użytkowania wpływa między innymi możliwość zamontowania skrzynki narzędziowej, w której można przechowywać min. pasy spinające załadunek. Przyczepa, dzięki możliwości zastosowania wielu rozwiązań instalacji hamulcowych przyczepa może współpracować z różnymi ciągnikami. Możliwość montażu zaczepu tylnego dodatkowo zwiększa jej funkcjonalność, a zastosowanie wciągarki z kołem zapasowym pod ramą przyczepy umożliwia łatwe wykorzystanie koła w przypadku awarii i kontynuowanie jazdy
Dopuszczalna masa całkowita 24000 [kg]
Ładowność 19500 [kg]
Masa własna 4500 [kg]
Powierzchnia ładunkowa 24 [m2]
Długość powierzchni ładunkowej 9900 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej 2410 [mm]
Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.) 11990 / 2470 / 3040 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1780 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1150 [mm]
Grubość blachy podłogi 3 [mm]
Rozstaw kół 1960 [mm]
Zawieszenie resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia 445/45R19.5
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 150/110,2 [KM/kW]

Wyposażenie standardowe:
Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
Wzmocniona płyta platformy ładunkowej wyposażona z przodu, z tyłu i na bokach w gniazda do montażu kłonic
Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych i zamkniętych
Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna, z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
Śruby dociskowe ustalające ramę przedłużającą
Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
Tylne gniazdo elektryczne
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
– system lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich
chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
– kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR