FARMTRAC 9120 DTN (113KM)
FARMTRAC 9120DTN (113KM)
Farmtrac 9120 DTŋ to obecnie flagowy model pod względem mocy zaprezentowany po raz pierwszy na targach Agrotech 2016. Ciągnik ma mieć zastosowanie w większości polskich gospodarstw jako maszyna główna bądź pomocnicza. Charakteryzuje go kompaktowa konstrukcja o rozstawie osi 2470 mm (promień zawracania 4,4 m) przy sporej masie własnej 3903 kg.
Jednostka napędowa o oznaczeniu 854E po raz pierwszy została zastosowana w ciągnikach Farmtrac i podobnie jak w mniejszych modelach pochodzi z wytwórni Perkins. Moc 113 KM oraz moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min jest generowany z 4 cylindrów o pojemności 3,4 l.
Spełnienie norm emisji spalin Stage III B odbywa się przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF oraz zaworu EGR. Zużycie paliwa pobieranego z 160-litrowego zbiornika ma ograniczyć konstrukcja modułowa układu chłodzenia, która oprócz podstawowej funkcji chłodzenia silnika dostosowuje temperaturę wtryskiwanego nad tłoki paliwa.
Kolejną nowością jest zastosowanie mechanicznej, synchronizowanej 4-biegowej przekładni Carraro T.120 dostępnej w dwóch wersjach o liczbie biegów 12/12 lub 24/24 umożliwiającej uzyskanie prędkości od 0,5 km/h do 40 km/h. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada rewers mechaniczny z dźwignią umieszczoną przy kierownicy.
Układ hydrauliczny składa się z pompy o wydajności 50 l/min pracującej przy ciśnieniu 190 Bar. Sterowanie podnośnikiem o udźwigu 4,5 t odbywa się przez pokrętło EHR, a operator ma do dyspozycji 3 pary wyjść hydraulicznych sterowanych mechanicznie.
Ciągnik może współpracować z maszynami aktywnymi przekazując prędkość na WOM 540/1000 lub 540/540E. Kabina, podobnie jak w innych modelach Farmtraca, ma jasny kolor wnętrza oraz jest zawieszona na 4 silentblokach.
PARAMETRY TECHNICZNE
Cechy |
FARMTRAC 9120 DTN |
||
Wymiary |
Długość [mm] |
3684-4567 |
|
Szerokość [mm] |
2000-2400 |
||
Wysokość [mm] |
2610-2773 |
||
Rozstaw osi [mm] |
2470 |
||
Rozstaw kół tylnych [mm] |
1140-1800 |
||
Rozstaw kół przednich [mm] |
1140-1815 |
||
Prześwit [mm] |
314-477 |
||
Koła tylne |
480/70R38 |
||
Koła przednie |
420/85R24 |
||
Promień zawracania |
4,4 m |
||
Masy |
Masa własna |
3903 kg |
|
Obciążniki przednie |
260 kg |
||
Obciążniki tylne |
206 kg |
||
Masa przyczepy z hamulcem |
22 t |
||
Dop. Masa całkowita |
6000 kg |
||
Silnik |
Marka |
PERKINS |
|
Typ |
854E |
||
Poziom emisji spalin |
III B |
||
Liczba cylindrów |
4 |
||
Pojemność |
3387 ccm |
||
Moc maksymalna @obr./min. |
83 kW @2200 |
||
Moment obrotowy @obr./min. |
450 Nm @1400 |
||
Oczyszczanie spalin |
EGR+DPF |
||
Pojemność zbiornika paliwa |
160 l |
||
Napęd |
Sprzęgło jazdy |
Tarczowe suche |
|
Sprzęgło sterowanie – sterowanie |
Mechaniczne |
||
Skrzynia biegów |
Mechaniczna synchronizowana |
||
Biegi pełzające |
tak |
||
Całkowita Liczba biegów przód/tył |
12/12 lub |
||
Rewers |
Z użyciem sprzęgła, mechaniczny |
||
Blokada mech. różnicowego |
Elektro-hydrauliczna |
||
Minimalna prędkość |
0,5 km/h |
||
Maksymalna prędkość |
40 km/h |
||
Sprzęgło WOM |
Tarczowe suche |
||
Sprzęgło WOM – sterowanie |
Niezależne, |
||
WOM niezależny |
540/1000 lub |
||
Hydraulika |
Wydatek pompy |
50 l/min. |
|
Ciśnienie robocze |
190 bar |
||
Liczba szybkozłączy |
6 |
||
Kategoria TUZ |
II |
||
Udźwig podnośnika TUZ |
45 kN |
||
Sterowanie podnośnika |
EHR |
||
Hamulce |
Roboczy – typ |
wielotarczowy mokry |
|
Roboczy – sterowanie |
hydrauliczne |
||
Postojowy – typ |
hamulec roboczy |
||
Postojowy – sterowanie |
mechaniczne |
||
Pneumatyczne hamulce przyczepy | 1-obwodowy lub 2-obwodowy (opcja) | ||
Hydrauliczne hamulce przyczepy |
opcja |
||
Zaczepy |
Zaczep transportowy |
przesuwny |
|
Zaczep roliczy |
stały |
||
Dolny zaczep transportowy |
stały |
||
Kabina |
Typ |
komfortowa kapusła |
|
Zawieszenie |
4 x silentblock |
||
Siedzenie operatora |
mechaniczne |
||
Siedzenie pasażera |
tak, bez pasów |
||
Radio | tak |