FARMTRAC 9120 DTN (113KM)

CIĄGNIKIFarmtracPRODUKTYFARMTRAC 9120 DTN (113KM)
farmtrac

FARMTRAC 9120 DTN (113KM)

FARMTRAC 9120DTN (113KM)

Farmtrac 9120 DTŋ to obecnie flagowy model pod względem mocy zaprezentowany po raz pierwszy na targach Agrotech 2016. Ciągnik ma mieć zastosowanie w większości polskich gospodarstw jako maszyna główna bądź pomocnicza. Charakteryzuje go kompaktowa konstrukcja o rozstawie osi 2470 mm (promień zawracania 4,4 m) przy sporej masie własnej 3903 kg.

Jednostka napędowa o oznaczeniu 854E po raz pierwszy została zastosowana w ciągnikach Farmtrac i podobnie jak w mniejszych modelach pochodzi z wytwórni Perkins. Moc 113 KM oraz moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min jest generowany z 4 cylindrów o pojemności 3,4 l.

Spełnienie norm emisji spalin Stage III B odbywa się przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF oraz zaworu EGR. Zużycie paliwa pobieranego z 160-litrowego zbiornika ma ograniczyć konstrukcja modułowa układu chłodzenia, która oprócz podstawowej funkcji chłodzenia silnika dostosowuje temperaturę wtryskiwanego nad tłoki paliwa.

Kolejną nowością jest zastosowanie mechanicznej, synchronizowanej 4-biegowej przekładni Carraro T.120 dostępnej w dwóch wersjach o liczbie biegów 12/12 lub 24/24 umożliwiającej uzyskanie prędkości od 0,5 km/h do 40 km/h. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada rewers mechaniczny z dźwignią umieszczoną przy kierownicy.

Układ hydrauliczny składa się z pompy o wydajności 50 l/min pracującej przy ciśnieniu 190 Bar. Sterowanie podnośnikiem o udźwigu 4,5 t odbywa się przez pokrętło EHR, a operator ma do dyspozycji 3 pary wyjść hydraulicznych sterowanych mechanicznie.

Ciągnik może współpracować z maszynami aktywnymi przekazując prędkość na WOM 540/1000 lub 540/540E. Kabina, podobnie jak w innych modelach Farmtraca, ma jasny kolor wnętrza oraz jest zawieszona na 4 silentblokach.

PARAMETRY TECHNICZNE

Cechy

FARMTRAC 9120 DTN

Wymiary

Długość [mm]

3684-4567

Szerokość [mm]

2000-2400

Wysokość [mm]

2610-2773

Rozstaw osi [mm]

2470

Rozstaw kół tylnych [mm]

1140-1800

Rozstaw kół przednich [mm]

1140-1815

Prześwit [mm]

314-477

Koła tylne

480/70R38

Koła przednie

420/85R24

Promień zawracania

4,4 m

Masy

Masa własna

3903 kg

Obciążniki przednie

260 kg

Obciążniki tylne

206 kg

Masa przyczepy z hamulcem

22 t

Dop. Masa całkowita

6000 kg

Silnik

Marka

PERKINS

Typ

854E

Poziom emisji spalin

III B

Liczba cylindrów

4

Pojemność

3387 ccm

Moc maksymalna @obr./min.

83 kW @2200

Moment obrotowy @obr./min.

450 Nm @1400

Oczyszczanie spalin

EGR+DPF

Pojemność zbiornika paliwa

160 l

Napęd

Sprzęgło jazdy

Tarczowe suche

Sprzęgło sterowanie – sterowanie

Mechaniczne

Skrzynia biegów

Mechaniczna synchronizowana
4-biegowa

Biegi pełzające

tak

Całkowita Liczba biegów przód/tył

12/12 lub
24/24

Rewers

Z użyciem sprzęgła, mechaniczny

Blokada mech. różnicowego

Elektro-hydrauliczna

Minimalna prędkość

0,5 km/h

Maksymalna prędkość

40 km/h

Sprzęgło WOM

Tarczowe suche

Sprzęgło WOM – sterowanie

Niezależne,
elektro-hydraulicvzne

WOM niezależny

540/1000 lub
540/540E

Hydraulika

Wydatek pompy

50 l/min.

Ciśnienie robocze

190 bar

Liczba szybkozłączy

6

Kategoria TUZ

II

Udźwig podnośnika TUZ

45 kN

Sterowanie podnośnika

EHR

Hamulce

Roboczy – typ

wielotarczowy mokry
z załączaniem PON

Roboczy – sterowanie

hydrauliczne

Postojowy – typ

hamulec roboczy

Postojowy – sterowanie

mechaniczne

Pneumatyczne hamulce przyczepy 1-obwodowy lub 2-obwodowy (opcja)
Hydrauliczne hamulce przyczepy

opcja

Zaczepy

Zaczep transportowy

przesuwny

Zaczep roliczy

stały

Dolny zaczep transportowy

stały

Kabina

Typ

komfortowa kapusła

Zawieszenie

4 x silentblock

Siedzenie operatora

mechaniczne

Siedzenie pasażera

tak, bez pasów

Radio  tak