FARMTRAC 9120 DTN (113KM)
FARMTRAC 9120DTN (113KM)
Farmtrac 9120 DTŋ to obecnie flagowy model pod względem mocy zaprezentowany po raz pierwszy na targach Agrotech 2016. Ciągnik ma mieć zastosowanie w większości polskich gospodarstw jako maszyna główna bądź pomocnicza. Charakteryzuje go kompaktowa konstrukcja o rozstawie osi 2470 mm (promień zawracania 4,4 m) przy sporej masie własnej 3903 kg.
Jednostka napędowa o oznaczeniu 854E po raz pierwszy została zastosowana w ciągnikach Farmtrac i podobnie jak w mniejszych modelach pochodzi z wytwórni Perkins. Moc 113 KM oraz moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min jest generowany z 4 cylindrów o pojemności 3,4 l.
Spełnienie norm emisji spalin Stage III B odbywa się przez zastosowanie filtra cząstek stałych DPF oraz zaworu EGR. Zużycie paliwa pobieranego z 160-litrowego zbiornika ma ograniczyć konstrukcja modułowa układu chłodzenia, która oprócz podstawowej funkcji chłodzenia silnika dostosowuje temperaturę wtryskiwanego nad tłoki paliwa.
Kolejną nowością jest zastosowanie mechanicznej, synchronizowanej 4-biegowej przekładni Carraro T.120 dostępnej w dwóch wersjach o liczbie biegów 12/12 lub 24/24 umożliwiającej uzyskanie prędkości od 0,5 km/h do 40 km/h. Za zmianę kierunku jazdy odpowiada rewers mechaniczny z dźwignią umieszczoną przy kierownicy.
Układ hydrauliczny składa się z pompy o wydajności 50 l/min pracującej przy ciśnieniu 190 Bar. Sterowanie podnośnikiem o udźwigu 4,5 t odbywa się przez pokrętło EHR, a operator ma do dyspozycji 3 pary wyjść hydraulicznych sterowanych mechanicznie.
Ciągnik może współpracować z maszynami aktywnymi przekazując prędkość na WOM 540/1000 lub 540/540E. Kabina, podobnie jak w innych modelach Farmtraca, ma jasny kolor wnętrza oraz jest zawieszona na 4 silentblokach.
PARAMETRY TECHNICZNE
| 
 Cechy  | 
 FARMTRAC 9120 DTN  | 
||
| 
 Wymiary  | 
Długość [mm] | 
 3684-4567  | 
|
| Szerokość [mm] | 
 2000-2400  | 
||
| Wysokość [mm] | 
 2610-2773  | 
||
| Rozstaw osi [mm] | 
 2470  | 
||
| Rozstaw kół tylnych [mm] | 
 1140-1800  | 
||
| Rozstaw kół przednich [mm] | 
 1140-1815  | 
||
| Prześwit [mm] | 
 314-477  | 
||
| Koła tylne | 
 480/70R38  | 
||
| Koła przednie | 
 420/85R24  | 
||
| Promień zawracania | 
 4,4 m  | 
||
| 
 Masy  | 
Masa własna | 
 3903 kg  | 
|
| Obciążniki przednie | 
 260 kg  | 
||
| Obciążniki tylne | 
 206 kg  | 
||
| Masa przyczepy z hamulcem | 
 22 t  | 
||
| Dop. Masa całkowita | 
 6000 kg  | 
||
| 
 Silnik  | 
Marka | 
 PERKINS  | 
|
| Typ | 
 854E  | 
||
| Poziom emisji spalin | 
 III B  | 
||
| Liczba cylindrów | 
 4  | 
||
| Pojemność | 
 3387 ccm  | 
||
| Moc maksymalna @obr./min. | 
 83 kW @2200  | 
||
| Moment obrotowy @obr./min. | 
 450 Nm @1400  | 
||
| Oczyszczanie spalin | 
 EGR+DPF  | 
||
| Pojemność zbiornika paliwa | 
 160 l  | 
||
| 
 Napęd  | 
Sprzęgło jazdy | 
 Tarczowe suche  | 
|
| Sprzęgło sterowanie – sterowanie | 
 Mechaniczne  | 
||
| Skrzynia biegów | 
 Mechaniczna synchronizowana  | 
||
| Biegi pełzające | 
 tak  | 
||
| Całkowita Liczba biegów przód/tył | 
 12/12 lub  | 
||
| Rewers | 
 Z użyciem sprzęgła, mechaniczny  | 
||
| Blokada mech. różnicowego | 
 Elektro-hydrauliczna  | 
||
| Minimalna prędkość | 
 0,5 km/h  | 
||
| Maksymalna prędkość | 
 40 km/h  | 
||
| Sprzęgło WOM | 
 Tarczowe suche  | 
||
| Sprzęgło WOM – sterowanie | 
 Niezależne,  | 
||
| WOM niezależny | 
 540/1000 lub  | 
||
| 
 Hydraulika  | 
Wydatek pompy | 
 50 l/min.  | 
|
| Ciśnienie robocze | 
 190 bar  | 
||
| Liczba szybkozłączy | 
 6  | 
||
| Kategoria TUZ | 
 II  | 
||
| Udźwig podnośnika TUZ | 
 45 kN  | 
||
| Sterowanie podnośnika | 
 EHR  | 
||
| 
 Hamulce  | 
Roboczy – typ | 
 wielotarczowy mokry  | 
|
| Roboczy – sterowanie | 
 hydrauliczne  | 
||
| Postojowy – typ | 
 hamulec roboczy  | 
||
| Postojowy – sterowanie | 
 mechaniczne  | 
||
| Pneumatyczne hamulce przyczepy | 1-obwodowy lub 2-obwodowy (opcja) | ||
| Hydrauliczne hamulce przyczepy | 
 opcja  | 
||
| 
 Zaczepy  | 
Zaczep transportowy | 
 przesuwny  | 
|
| Zaczep roliczy | 
 stały  | 
||
| Dolny zaczep transportowy | 
 stały  | 
||
| 
 Kabina  | 
Typ | 
 komfortowa kapusła  | 
|
| Zawieszenie | 
 4 x silentblock  | 
||
| Siedzenie operatora | 
 mechaniczne  | 
||
| Siedzenie pasażera | 
 tak, bez pasów  | 
||
| Radio | tak | ||
 

